جوانی

جوانی

راهنمایی های بسیار خوب از قرآن

راهنمایی های بسیار خوب از قرآن

1- اگه فرزند صالح می خوای:

رَبّ‏ِ هَبْ لىِ مِن لَّدُنکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً  إِنَّکَ سمَِیعُ الدُّعَاءِ(آل عمران/38)

 اى پروردگار من، مرا از جانب خود فرزندى پاکیزه عطا کن، همانا که تو دعا را مى‏شنوى.

2- اگه میترسی قلبت گمراه بشه:

رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنا وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ (آل عمران/8)
قرآن
اى پروردگار ما، از آن پس که ما را هدایت کرده‏اى، دلهاى ما را به باطل متمایل مساز، و رحمت خود را بر ما ارزانى دار، که تو بخشاینده‏اى.

3- اگه می خوای شهید از دنیا بری:

رَبَّنا آمَنَّا بِما أَنْزَلْتَ وَ اتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاکْتُبْنا مَعَ الشَّاهِدینَ (آل عمران/53)

اى پروردگار ما، به آنچه نازل کرده‏اى ایمان آوردیم و از رسول پیروى کردیم، ما را در شمار گواهى‏دهندگان بنویس.

4- اگه غم و غصه بزرگی داری:

حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ (توبه/129)

 خدا براى من کافى است، خدایى جز او نیست، بر او توکل کردم و اوست پروردگار عرش بزرگ.

5- اگه می خوای خودت و فرزندانت پایبند بنماز باشید:

رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ (ابراهیم/40)

اى پروردگار من، مرا و فرزندان مرا برپاى‏دارندگان نماز گردان. اى پروردگار ما، دعاى مرا بپذیر.

6- اگه می خوای همسر و فرزندانت بهت وفادار باشن:

رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً (فرقان/74)

 اى پروردگار ما، از همسران و فرزندانمان دلهاى ما را شاد دار، و ما را پیشواى پرهیزگاران گردان.

7- اگه خونه ی خوب می خوای:

رَبِّ أَنْزِلْنی‏ مُنْزَلاً مُبارَکاً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلینَ (مؤمنون/29)

 اى پروردگار من، مرا فرود آور در جایگاهى مبارک، که تو بهترین راهبرانى.

8- اگه می خوای شیطان ازت دور باشه:

 رَّبّ‏ِ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ وَ أَعُوذُ بِکَ رَبّ‏ِ أَن یحَْضُرُونِ(مؤمنون/ 98و97)

 اى پروردگار من، از وسوسه‏هاى شیطان به تو پناه مى‏آورم. و به تو پناه مى‏آورم، اى پروردگار من، اگر نزد من حاضر آیند.

9- اگه از عذاب جهنم می ترسی:

رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذابَها کانَ غَراماً (فرقان/65)

 اى پروردگار ما، عذاب جهنم را از ما بگردان، زیرا عذاب جهنم عذابى است دایم.

10- اگه می ترسی خدا اعمالت رو قبول نکنه:

رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ (بقره/127)

 اى پروردگار ما، از ما بپذیر، که تو شنوا و دانا هستى.

11- اگه ناراحتی:

إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنی‏ إِلَى اللَّهِ (یوسف/86)

 جز این نیست که شرح اندوه خویش تنها با خدا مى‏گویم.

نظرات  (۲)

  • علی حقیقی
  • سلام علیکم
    بسیار زیبا بود... لذت بردیم...
    اما این رو هم می تونید اضافه کنید:

    اگه غم و غصه بزرگی داری: (برای افزایش روزی)

    و من یتق الله یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیءٍ قدرا

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • سعید پارسا ارسنجانی
  • بسیار زیبا بود
    احسنت بر شما
    پاسخ:
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی